Mr. Misinterpretation

Good evening. Straight to the point, first of all, my condolences toward the victims involved in terrorist attack on UK Parliament in London if I’m not mistaken. I am a student and rarely trying to update any news about the world because my mind has been manipulated into thinking that all the things that happens in this world are so horrible. About the endangered species, zookeepers, animal’s abuse, humanity has gone nowhere and made me think that, “what kind world that I’m living it!?” No more happy news these days made me feel disappointed to myself for not contributing anything that can help world in poverty, animal’s life has been taken away freely by human, human being judged by others people. I just I don’t know. I scrolled through #trending site on twitter and found out that words “Muslims” are world widely trending.  I just wanted to know why and found out that hatred everywhere, post, quote, retweet, comment, reply… Wow… People, how much you hate Muslim? And I even wondering, why you guys bother to #banIslam? Seriously, why. I found that all of the haters saying that Islam is peace and now is no more peace. I even found out a quote.

You must be asking why I even bother to scroll the #trending site talking about hating on Islam. My intention is I want to correct what you guys have thinking about the religion. Seriously, you have to know the difference between religion and believer. The religion, Islam, is just perfectly fine because it is depending on two reliable sources which are Al-Quran and Hadith. Believer, who is holding on to religion, we call as Muslim. Muslim is human, human is not perfect and does make mistake. But, it doesn’t mean that I agree the terrorist attack that has happened recently. It is totally horrible and unacceptable in humanity. Islam also does not asking the believers to attack and making war with people. All the things said in Al-Quran and Hadith are truly guidelines heading to peaceful environment. It is just that, us, human, sometimes misinterpreted and study the two sources with devils. Why we call as that? When we want to learn about Al-Quran and Hadith, we should not let ourselves understand it alone. We need reliable and trustworthy teachers to teach us with detailed explanation. You cannot simply make assumption and not all the things can be taken based on logical perspective. You need the proof to what understanding you believe that your logic is the truth.

I cannot believe you keep comparing Christian and Muslim. Why it is always Muslim must be the one, the victim of all the problems in the world? It is because you are living with negativity, you are egomaniac, and you cannot lower your ego because you cannot accept the truth. You hate the truth. You are always interpreting some conditions with bad thought. About the terrorist attack, there is no such things in Islam. Islam does not allow its believer to make war, to get into fighting. In the same time, the believers are human and human does mistake. We are not perfect. Our religion is perfect and we aren’t. When we get sinned, we will repent only to Allah but mistakes can happen again. That is what we call human does not perfect except Nabi Muhammad SAW, our prophet, the person who brings the beautiful message to the world. Get a life, bro, when the hatred fully take over your body, the truth is always false in your eyes even though about small matters. Do not fall into devil’s step. If you want to be the devils, just keep it to yourself, don’t bother to ask other people to join your propaganda.

Screenshot_20170326-170430_1Screenshot_20170326-173643_1Screenshot_20170326-173653_1Screenshot_20170326-183343_1_1

About what Taslima has quoted and I don’t even know who she is, the word she’s saying not the truth. You have to be detailed when it comes to Al-Quran. You cannot understand directly from the word in Al-Quran, you have to learn in detailed about the explanation. That is why Allah gives us brain to think, not just jumping to conclusion. It is too far away…

Tak Sudah lagiii

Assalamualaikum.. Ya Allah…

Makin menjadi-jadi pulak aku tengok perangai Siti Kasim. Aku tak paham apa masalah dia nak putar belit kritik kutuk Islam. Hati dia… hmmm… kasihan aku tengok orang begini. Sebab masanya banyak dihabiskan untuk perkara yang tak berfaedah. Wujudnya orang macam Siti Kasim ni lah sepatutnya dapat menyatupadukan kita umat Islam untuk menghadapi tentangan orang-orang kafir dan fasik. Status agama dia aku tak sure lah. Kalau pada pandangan aku, kalau dia dah kata macam-macam pasal Islam, dia dah tak Islam dah tu. Mana boleh tentang agama Islam, mana boleh mengutuk Allah dan para anbiya.

Kenapa orang tak nak tangkap siti kassim dan konco konconya sebab dia telah menyentuh sensitiviti Islam kot. Sebelum ni Dr zakir naik datang, kau beria kata dia sentuh sensitiviti kaumlah, apalah, tapi siti kasim ni aku tengok lagi bahaya. Dah lah sentuh bab agama Islam pulak tu, agama rasmi negara Malaysia. Ini menyentuh sensitiviti agama. Ini menyentuh sensitiviti agama. Ini menyentuh sensitiviti agama. Kenapa pihak kerajaan tak banteras kan siti kasim ni betul2? Ooohhh kalau agama lain kaum lain kemain kau kata bila Islam nak buat ceramah je kau kata sentuh sensitiviti apa entah kau, tapi bila orang macam siti kasim terang lagi bersuluh cuba membuat pergolakan kau tak nak pulak nak serang. Urghhh..

Ini Islam kot, tak nak pulak kau nak buat undang-undang mengharamkan perbuatan menyentuh sensitiviti agama. Eh, sabar, undang-undang macam ni wujudkan? Jadi, kenapa tak banteras jer Siti Kasim dengan Raja Bomoh yang merepek-repek tu. Dah lah memalukan kaum, lepas tu memalukan agama pulak.

Aku sampai satu tahap aku dah malas nak update apa benda news kat facebook. Baik main WeChat dengan Twitter. Aku WeChat hal aku je, aku tak bukak people nearby pe semua nak tambah kawan.hhahahah… tiba-tiba… ish,…. aku nak midterm test niii…. urghhh… serabut aku tengok siti kasim dengan raja bomoh bagai ni. Dalam hati aku kasihan bila tengok orang tua yang jadi sekutu raja bomoh ni. Tak adalah, diorang tu, diorang just mengikut perintah raja bomoh tu, sprinkle sana sprinkle sini apa benda entah,,, kesian gak tengok orang tua macam, ishhh… tetiba terfikirkan zaman kanak-kanak diorang macam mana entah sampai jadi macam tu… ada orang zaman kanak-kanak nakal tapi besar jadi baik matang…. ada orang zaman kanak-kanak tak semuanya gembira, banyak pahit… mana tahu psikologi kan… tapi aku rasa overall semua masalah hati kalau benda-benda yang mensyirikkan agama ni. Allah je yang berkuasa menentukan arah hati kita nak buat apa…

Wallahua’lam….

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Marah marah marah !

Assalamualaikum dan selamat pagi. Salam dhuha. Sempat lagi nihhh… weh aku tak puas hati betullah dengan Siti Kassim ni. Ya Allah, sabar jelah. Sudah tiba masanya hukum hudud dijalankan di Malaysia. Serious, forget about sensitivity. Other races must accept our religion. Kita tak boleh nak biarkan agama Islam kita dipermainkan sewenang-wenangnya. Negara Malaysia adalah negara Islam dan ingat, Islam tak paksa pun orang bukan Islam untuk masuk Islam. Islam mengajar untuk hidup dalam kedamaian dan keamanan. Okey, fokus, negara Malaysia adalah negara Islam. Jadi, patut rasanya hukum hudud dijalankan? Cuba kau fikir balik, aku bukan nak racist tapi aku bincang soal agama sini. Takkan aku nak ketepikan orang Islam tapi kaum lain ye tak. Kita Islam bersaudara. Okey, cuba fikir balik, kalau kau Islam, tinggal di negara orang kafir, belum tentu orang kafir akan mengiktiraf pendudukan korang. Tengok negara Eropah mana entah yang dah banned pemakaian niqab tudung kat negara diorang. Orang kafir buat macam tu, menganiaya hak orang Islam boleh.  Dah lah menganiaya hak orang Islam, menganiaya hak kemanusiaan pulak tu. Yelah, orang lain nak hidup aman pun tak boleh disebabkan agama punya pasal. Masalahnya, yang diorang gigih, beria, struggle sangat nak fikir macam mana nak hapuskan Islam ni apahal. Bukannya kau hidup lama pun. Kau mati sok, kau ingat generasi kau nak teruskan delegasi kau. Lepas tu, what, kau harap nak dapat namalah. And then, what, kau dalam tanah jugak, bukannya kau bangkit  tengok semula, apa dah jadi dengan delegasi kau. Kita semua bangkit semula, tapi bukan kat dunia dah, kat akhirat dah. Sedar diri sikit!… Kita pun boleh banned jugak lah weh orang kafir, TAPI, disebabkan kita Islam, berpegang pada Al-Quran dan Sunnah, yang hanya mengajar kita untuk melakukan perkara yang murni SAHAJA, kita sebagai umat Islam yang telah diberi akal oleh-Nya, pasti dapat fikir dengan baik kan. Eh takkan tak reti guna otak kot…. Kita, Islam, menggunakan pendekatan Islam untuk mengubah hidup kepada yang lebih baik. Yang si anak kasim ni pulak bantai ajak ramai-ramai serang Islam. “Adakah kau merasa dunia isinya hanya engkau yang punya!?” Hah, dandan lagu Munafik by Mawi keluar kat playlist aku.

Aku tak puas hati lagi, sebab asal Dr Zakir datang Malaysia je, ada je orang non-Muslim, cakap menyentuh sensitiviti lah apalah.. Dah kenapa? Kau tak boleh terima orang lain menyampaikan ilmu kat kau ke? Kau merasakan kau lebih hebat daripada orang lain ke? Hah, hah, lawak, lawak, tangan, kaki, mata, kau semua anggota badan kau sama je macam orang lain cuma hati je, Allah je yang tahu hati kau hitam pekat lumat ke putih berseri bersinar. Agama lain buat hal, tak ada pun Islam beria nak buat undang2 haramkan itulah inilah, agama lain dibiar je melakukan hak diorang sebab diorang manusia.

Lagi satu hal, kita, umat Islam ni pulak buat apa? Tak ada ke pihak kerajaan nak lagi perkuatkan pendekatan Islam dalam kerajaan diorang. Ke malu nak mengaku Islam? Takkan lah kot. Boleh jatuh murtad kot. Allah marah kau main-mainkan agama Islam sendiri. Jangan kata kau malu nak amalkan sunnah dan Al-Quran dalam pentadbiran kau. Otak kau sempit kalau kau kata sunnah dan Al-Quran itu ketinggalan zaman sebab kau sendiri tak kaji Al-Quran dengan Sunnah, ada hati nak kata ketinggalan zaman. Nasib baik Allah bagi otak dengan akal kat kau sekali, kalau tak, tak jadi manusia kau, tak merasa kau hidup ni macam mana bila tak ada otak, tak ada akal.

Semoga Allah memberi hidayah buat Siti Kassim dan sekutu2nya yang beragama Islam tapi mana entah aku baca (buku, bukan sosial media)… kita tak boleh doakan orang fasik… sebabnya tak berapa ingat…

Semoga Allah selamatkan hidayah kita semua muslimin muslimat sekalian. Amin. Jangan mudah terpedaya dengan omong kosong harta pangkat semua ni. Kita semua mati jugak akhirnya, harta tu buat apa? Bukannya boleh claim kat padang mahsyar pun. Ingat yer, kehidupan akhirat tu lagi banyak dugaan, sebelum lalu titian sirat, masa lalu, lepas lalu pulak, sangat detail Allah meneliti setiap perbuatan kita. Ya Allah, aku pun takut sebab aku bukannya maksum, berdosa jer sepanjang hari tapi tak bermaksud kita boleh membiarkannya. Solat taubat dan Allah Maha Pengampun dan Maha Penyayang.