Marah marah marah !

Assalamualaikum dan selamat pagi. Salam dhuha. Sempat lagi nihhh… weh aku tak puas hati betullah dengan Siti Kassim ni. Ya Allah, sabar jelah. Sudah tiba masanya hukum hudud dijalankan di Malaysia. Serious, forget about sensitivity. Other races must accept our religion. Kita tak boleh nak biarkan agama Islam kita dipermainkan sewenang-wenangnya. Negara Malaysia adalah negara Islam dan ingat, Islam tak paksa pun orang bukan Islam untuk masuk Islam. Islam mengajar untuk hidup dalam kedamaian dan keamanan. Okey, fokus, negara Malaysia adalah negara Islam. Jadi, patut rasanya hukum hudud dijalankan? Cuba kau fikir balik, aku bukan nak racist tapi aku bincang soal agama sini. Takkan aku nak ketepikan orang Islam tapi kaum lain ye tak. Kita Islam bersaudara. Okey, cuba fikir balik, kalau kau Islam, tinggal di negara orang kafir, belum tentu orang kafir akan mengiktiraf pendudukan korang. Tengok negara Eropah mana entah yang dah banned pemakaian niqab tudung kat negara diorang. Orang kafir buat macam tu, menganiaya hak orang Islam boleh.  Dah lah menganiaya hak orang Islam, menganiaya hak kemanusiaan pulak tu. Yelah, orang lain nak hidup aman pun tak boleh disebabkan agama punya pasal. Masalahnya, yang diorang gigih, beria, struggle sangat nak fikir macam mana nak hapuskan Islam ni apahal. Bukannya kau hidup lama pun. Kau mati sok, kau ingat generasi kau nak teruskan delegasi kau. Lepas tu, what, kau harap nak dapat namalah. And then, what, kau dalam tanah jugak, bukannya kau bangkit  tengok semula, apa dah jadi dengan delegasi kau. Kita semua bangkit semula, tapi bukan kat dunia dah, kat akhirat dah. Sedar diri sikit!… Kita pun boleh banned jugak lah weh orang kafir, TAPI, disebabkan kita Islam, berpegang pada Al-Quran dan Sunnah, yang hanya mengajar kita untuk melakukan perkara yang murni SAHAJA, kita sebagai umat Islam yang telah diberi akal oleh-Nya, pasti dapat fikir dengan baik kan. Eh takkan tak reti guna otak kot…. Kita, Islam, menggunakan pendekatan Islam untuk mengubah hidup kepada yang lebih baik. Yang si anak kasim ni pulak bantai ajak ramai-ramai serang Islam. “Adakah kau merasa dunia isinya hanya engkau yang punya!?” Hah, dandan lagu Munafik by Mawi keluar kat playlist aku.

Aku tak puas hati lagi, sebab asal Dr Zakir datang Malaysia je, ada je orang non-Muslim, cakap menyentuh sensitiviti lah apalah.. Dah kenapa? Kau tak boleh terima orang lain menyampaikan ilmu kat kau ke? Kau merasakan kau lebih hebat daripada orang lain ke? Hah, hah, lawak, lawak, tangan, kaki, mata, kau semua anggota badan kau sama je macam orang lain cuma hati je, Allah je yang tahu hati kau hitam pekat lumat ke putih berseri bersinar. Agama lain buat hal, tak ada pun Islam beria nak buat undang2 haramkan itulah inilah, agama lain dibiar je melakukan hak diorang sebab diorang manusia.

Lagi satu hal, kita, umat Islam ni pulak buat apa? Tak ada ke pihak kerajaan nak lagi perkuatkan pendekatan Islam dalam kerajaan diorang. Ke malu nak mengaku Islam? Takkan lah kot. Boleh jatuh murtad kot. Allah marah kau main-mainkan agama Islam sendiri. Jangan kata kau malu nak amalkan sunnah dan Al-Quran dalam pentadbiran kau. Otak kau sempit kalau kau kata sunnah dan Al-Quran itu ketinggalan zaman sebab kau sendiri tak kaji Al-Quran dengan Sunnah, ada hati nak kata ketinggalan zaman. Nasib baik Allah bagi otak dengan akal kat kau sekali, kalau tak, tak jadi manusia kau, tak merasa kau hidup ni macam mana bila tak ada otak, tak ada akal.

Semoga Allah memberi hidayah buat Siti Kassim dan sekutu2nya yang beragama Islam tapi mana entah aku baca (buku, bukan sosial media)… kita tak boleh doakan orang fasik… sebabnya tak berapa ingat…

Semoga Allah selamatkan hidayah kita semua muslimin muslimat sekalian. Amin. Jangan mudah terpedaya dengan omong kosong harta pangkat semua ni. Kita semua mati jugak akhirnya, harta tu buat apa? Bukannya boleh claim kat padang mahsyar pun. Ingat yer, kehidupan akhirat tu lagi banyak dugaan, sebelum lalu titian sirat, masa lalu, lepas lalu pulak, sangat detail Allah meneliti setiap perbuatan kita. Ya Allah, aku pun takut sebab aku bukannya maksum, berdosa jer sepanjang hari tapi tak bermaksud kita boleh membiarkannya. Solat taubat dan Allah Maha Pengampun dan Maha Penyayang.

 

Be Wise, Man!

I don’t really get it. I thought that for those who are chosen to be a leader supposed to show positive vibes and spread love, not hatred. I mean, for those who are really demonstrate their kindness, responsibility and running the position with integrity and honesty, so, GOOD JOB and WELL DONE!!! I don’t agree if the leader will be too ambitious about their goal especially when it comes to Islam religion. (Im talking about Trump). They really hate Islam. And, me, as Muslim, wonder why, why they should bother about Islam, though? They should just focus on their country and make their people have a good life. They really hate Islam as if my religion is going to spread the biggest virus in the world. No. Not at all. Islam is the only religion who taught the believers to spread kindness and positivity. I think, for those who really hate Islam and does not have any logical thinking on why must hate Islam, must be mentally abused by their blackened heart. They must be easily manipulated by the spread of media about negative sides of Islam. Actually, Islam does not have negative sides but it actually depends on the believers who brings the name of Islam. Islam is not at fault. As usual, we are also human, always does silly mistake but we can learn from the mistake.

For those who hate Islam, they must be having conflict with their depression in their life and cannot decide well- cannot distinguish between bad and good things. Are you serious, you guys who hate Islam so much cannot distinguish between positive and negative? I have to recommend to you, you have to calm down yourself and do what makes you happy. Why bother to hate Islam that does not even try to disturb your life? Why do you think Islam is going to disturb your life, anyway, for those who are hating Islam? Islam is the only religion will bring you back to the right path. You just hate it because you trying to deny the truth, the real truth. You hate to think that Islam is too perfect, then, you directly jump to conclusion that Islam is not suitable for your life. Islam does not even force you to be one of the believers but you can read and make research on the facts via Al-Quran and Hadis and Sunnah.

In my opinion, there must be a solid reason why that leader really hate Islam. It must be a conspiracy. Actually, there is nothing to be worried and hate about Islam. Nothing. Islam is doing nothing wrong. It is only you who are misunderstanding the real condition and the facts behind it. I just want some peaceful country and I hope we are all living in His mercy. Amin….

Spread love, not hatred!

Be wise!

Hey, we are all have one dream, to be the only the best of human race who can spread positivity and kindness to all over the world. Don’t ever fall into the trap that offer you wealth and power under any circumstances. Because, it will show your own personality. We deserve better to contribute the best thing in people live which is PEACE.

We are the world, we are the children
We are the ones who make a brighter day
So let’s start giving
There’s a choice we’re making
We’re saving our own lives
It’s true we’ll make a better day
Just you and me

 

PEACE, NO WAR

god-nature-green-landscape-paradise-peaceful-sky-sun-sunny-trees-98c724fc2708b0fbedbe09881341dcf2-large-632579